A targonca (magas, illetve alacsony emelésű, homlokemelővillás, komissiózó, gyalogkiséretű, tolóoszlopos, oldalemelővillás,teleszkópos) gépi meghajtású, ipari használatú anyagmozgatógép .
A modern targonca jelenlegi formája az 1920-as években alakult ki különböző anyagmozgatással, raktározással foglalkozó gyártócégek fejlesztőmunkájának köszönhetően (CLARK, YALE&Towne Manufacturing).A targonca azóta nélkülözhetetlen berendezés a raktározási, gyártási müveletek végrehajtásában .
A targoncák 19. század közepétől a 21.-ik századig hosszú fejlődésen mentek keresztül, mig kialakultak a mai modern targoncák. A Pennsylvaniai vasúttársaság 1906-ban rendszeresítette az első akkumulátoros poggyászmozgatásra alkalmas szállítógépeket . Az első világháború fegyverkezésének következtében különböző anyagmozgató gépeket fejlesztettek ki, melyekre főként a munkaerő hiánya miatt volt szükség . 1917-ben CLARK, az Egyesült Államokban kezdte fejleszteni és alkalmazni az első robbanómotoros homlokemelővillás targoncákat. 1919-ben a TOWNMOTOR társaság és a YALE&TOWNE Manufacturing lépett be a targoncapiacra . A megnövekvő igényeknek köszönhetően az 1920-1930-as években folyamatosan fejlesztették, bővítették a targoncákat. A második világháború logisztikájában már nélkülözhetetlen szerepe volt a targoncáknak, de az igazi fejlődés csak a háborút követően indult meg . Az egyre növekvő, bővülő raktáraknak szükségük volt a mozgékonyabb, és nagyobb emelésre képes targoncákra. Új targonca gyárak létesültek az igények kielégítésére. 1953-ban a KOMATSU bemutatta első targonca modelljét Japánban .
A leggyakoribb targonca típusok :
Ellensúlyos targonca felépítése
A targoncák kiegészítő berendezési :
A targoncák felhasználása :
A targoncák kapacitástól függően nagyon sok variációban állnak rendelkezésre, a legtöbb targonca 1-5t közötti teherbírású . A legnehezebb terhek megemelésére akár 50 tonna teherbírású targonca is elérhető .
A targonca névleges teherbírása egy meghatározott maximális súly és egy előre meghatározott súlypont alapján van meghatározva .Ez az információ található a targonca adattábláján . A targonca üzemeltetésének egyik fontos szempontja a hátsó kerék kormányzás, ez javítja a kormányozhatóságot ill. a targonca mozgás közbeni stabilitását . Egy mási fontos jellemzője az instabilítás (a terhelést úgy kell tekinteni mint egy folyamatosan változó súlypontú egység). A targoncára folyamatosan hatnak a centrifugális és gravitációs erők, melyek együttesen és külön-külön is katasztrofális balesetet okozhatnak .
A targonca nélkülözhetetlen eleme a Logisztikai elosztó központoknak, biztosítják a hatékony raktározást, ki-be tárolást .
Az oldal sütiket használ a weboldal működtetése érdekében. Ha le szeretnéd tiltani az összes sütit, válaszd a ’Sütik testreszabása’ lehetőséget. Részletes sütitájékoztató